Inspelningar

Linköpings damkör finns på Spotify!

Spotify: Linköpings Damkör

A Revelation Mass

Körens andra inspelning är även den av musik skriven av Hans Lundgren. Den här gången är det musik för damkör och brasskvintett och texterna är dels latinska mässtexter, och dels texter på engelska, ur Uppenbarelseboken. Vid inspelningen medverkar Östgöta Brasskvintett ur Östgötamusiken.

Projektet genomfördes med stöd av Swedbank genom Sparbanksstiftelsen Alfa, samt Märta Christina och Magnus Vahlquists Stiftelse.

Strövtåg i hembygden

Skivomslag skapat av grafisk formgivade Jocke Wester

Körens första officiella inspelning är av texter av Gustav Fröding, till musik för damkör, klarinett och fagott. Musiken är komponerad av Hans Lundgren. Musiker på skivan är Dan Larsson och Stefanie Erdmann. Elias Aaron Johansson dirigerade, Ingrid Haking Raaby agerade producent och Anders Düring var vår inspelningstekniker. Noten finns att köpa på Ejeby Förlag, och det vackra omslaget är skapat av Jocke Wester. Lyssna och sprid!

Projektet möjliggjordes tack vare bidrag från föreningen Musik i Linköping (MiL).